Reamintim că stabilirea obiectivelor SMART se face numai după realizarea analizei SWOT.
Exemplu 1: Creșterea vânzărilor cu 15% în 12 luni pentru categoria de produse X la nivelul regiunii București + Ilfov cu ajutorul echipei de vânzări existente.
Specific = Creșterea vânzărilor [...] pentru categoria de produse X
Măsurabil = cu 15%
Accesibil = cu ajutorul echipei de vânzări existente
Relevant = la nivelul regiunii București + Ilfov
Timp / Încadrat în timp = în 12 luni
Exemplu 2: Cresterea cifrei de afacere cu 20% prin extinderea echipei de vânzari cu doi oameni până la finalul anului, ținând cont că există loc de creștere a cotei de piață deținută de firmă.
Specific = Cresterea cifrei de afacere
Masurabil = cu 20%
Accesibil = extinderea echipei de vanzari cu doi oameni
Relevant = exista loc de crestere a cotei de piata detinuta de firma
Timp / Incadrat in timp = pana la finalul anului
Exemplul 3: Crestera profitului realizat cu 5% pana la finalul trimetrului III al anului in curs prin reducerea cheltuielilor neesentiale in urma analizei economico-financiare a firmei.
Specific = Crestera profitului realizat
Masurabil = cu 5%
Accesibil = reducerea cheltuielilor neesentiale
Relevant = in urma analizei economico-financiare a firmei (care releva ca exista cheltuieli neesentiale)
Timp / Incadrat in timp = pana la finalul trimetrului III al anului in curs
1. Creșterea accesărilor website-ului cu 500% timp de 3 luni pentru categoria de produse X cu ajutorul unei campanii publicitare realizată de echipa de marketing ce va avea la dispoziție un buget de marketing & media de 30.000 EUR.
2. Creșterea traficului website-ului cu 20% prin continut informational (SEO) în 12 luni de la începerea campaniei.
3. Reducerea bugetului de publicitate digitala cu 25%, în următoarele 3 luni ,cu păstrarea nivelului actual de vânzări.
4. Dublarea vânzărilor în următoarele 6 luni prin campanie de publicitate pe social media.
5. Creșterea interacțiunilor cu 50% pe website prin realizarea unui nou design și implementarea acestuia în 6 luni.